h1

Espoli sense límit: ara 5.748 milions d’euros no invertits en infraestructures

febrer 14, 2012

Als 1472 milions del fons de competitivitat, als 759 milions de l’addicional tercera de l’Estatut, i al 30% del pressupost no executat cal afegir-hi els 5.749 milions que l’Estat espanyol deu a Catalunya en matèria d’infraestructures

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha admès que l’Estat espanyol té deutes amb Catalunya i ha xifrat en 5.748,5 MEUR les inversions pendents en infraestructures a Catalunya des dels accessos al Port de Barcelona fins a les estacions o obres pel tren d’alta velocitat. Pastor ha anunciat que el govern espanyol prioritzarà un pla de millora de la seguretat per a la xarxa dins del pla de Rodalies 2008. En total, s’hi destinaran 510 milions d’euros dels quals un 12% ha estat executat, segon el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder. La ministra també ha anunciat un pla específic de formació als treballadors amb l’objectiu que s’evitin els ‘errors humans’

La ministra ha assegurat que el seu ministeri prioritzarà la seguretat, des de “millor de senyalitzacions, fins a millora d’infraestructures o formació en recursos humans. “No hi ha res pitjor que mirar cap a una altra banda” quan hi ha problemes, ha afegit la ministra pocs dies després dels accidents que s’han viscut en estacions catalanes, el darrer, a Mataró.

Per això, Pastor ha anunciat que prioritzarà un pla de millora de Rodalies a Catalunya per fomentar la seguretat, un seguit de mesures que s’especificaran en la propera reunió bilateral, “immediata”, ha dit. A més, ha anunciat també que es posarà en marxa un pla “específic” de formació de recursos humans per tal que no es produeixin “erros humans”.

El conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat que el marc que pretén fomentar la seguretat forma part de la Pla de Rodalies 2008-2015. Està xifrat en 510 milions d’euros dels quals, segons el Departament, se n’hauria executat un 12%. És a dir, s’hauria invertit en la millora de senyalitzacions, entre d’altres, uns 80 milions, una xifra que pel conseller és ‘clarament insuficient’.

5.748 milions d’euros pendents en infraestructures

Pastor també ha xifrat en 5.748,5 milions d’euros les inversions pendents en infraestructures a Catalunya des dels accessos al Port de Barcelona fins a les estacions o obres pel tren d’alta velocitat. ‘És el balanç financer’ a Catalunya, ‘més de 5,748 milions sense pagar’ per unes infraestructures que són ‘tant rellevants per Catalunya’.

A la xifra que ha posat sobre la taula la ministra s’hi inclouen les obres que s’han iniciat ja per ser executades i que no han arribat els diners a Catalunya. Inclouen des del Pla de Rodalies -encara no s’han pagat 3.648,13 milions dels 4.000 pactats per invertir entre 2008 i 2015 entre infraestructures i estacions-; la inversió directa al Tren d’Alta Velocitat a la Sagrera -se n’han pagat només 45-; no ha arribat cap partida dels accessos viari i ferroviari al port d’un total de 400 milions ni tampoc s’ha invertit res a la rehabilitació a Sants-Badal, segons Foment. Per l’estació de Sants només hi ha ‘el projecte constructiu’ i 260 milions sense pagar i s’enfilen fins a 262 milions el que falta per destinar a la connexió de l’AVE a la frontera amb França.

El conseller Recoder ha celebrat ‘la seriositat’ i el ‘canvi d’actitud’ que ha detectat amb la nova titular de Foment. De les paraules que ha intercanviat amb Pastor ‘es desprèn un reconeixement’ que hi ha una manca d’inversió en infraestructures al país. ‘De forma tan clara no ho havia sentit mai de cap ministre’ i per això celebren que el ministeri coincideixi amb una queixa reiterada de la conselleria. És una canvi, ha dit Recoder, respecte a la ‘negativa’ de l’anterior govern.

Recoder ha assegurat que en les properes reunions amb Renfe, el 13 de febrer, i amb Adif, el 9 de març, el Govern posarà sobre la taula les quatre ‘prioritats’ de Territori i Sostenibilitat en infraestructures a Catalunya. Es tracta de l’execució completa del Pla de Rodalies, els accessos ferroviaris al port de Barcelona i a l’aeroport de Barcelona i s’hi afegeix finalment que les mercaderies del Port de Tarragona puguin sortir amb ample internacional.

Pastor ha afegit que les administracions tenen ‘l’obligació d’entendre’s’ i ha assegurat que és ‘una prioritat’ del govern central ‘assegurar la seguretat’. I ha afegit que el govern espanyol no farà ‘promeses sense relat’ ni es comprometrà ‘el que no es té’.

Font:
Publicat al portal DIRECTE.CAT del 13/02/2012

Anuncis

One comment

  1. Esta Ministra como casi todos, sueña en las mil y una noches de verano. Como puede ser que diga que se van a impartir clases a los trabajadores, para evitar errores humanos. Lo que tendrían que hacer es dar clases a los votantes, para evitar que en el futuro sigan eligiendo politicos inútiles i corruptos que han llevado el pais a la ruina. .



Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: